Så tröttsamt!!

Uppstog en situation nyligen mellan ett gäng tjejer. Helt plötsligt så tycker de inblandade att det är en sjukt löjlig grej. Och undrar varför jag väntat så länge med att ta upp det.
För den som inte förstår så "skyddade" jag ERA ryggar. Jag fick "order" att inte ta upp det med den människa det rörde. Men nu kom jag till en gräns där jag kände att jag itne orkade längre. Och jag tänkte på vad ni sjävla sa om vad som var rätt och fel.
För min egen del så tog jag upp det nu för att få rätsida på saker och ting, och för hennes skull tog jag upp det för att hon skulle få ha chansen att försvara sig själv.
NU säger ni att jag skulle pratat med henne direkt för då hade det inte blivit en så stor grej av det hela, men hade jag sagt någonting då hade ni blivit arga för det.
Om ni nu tycker att det är en så löjlig grej att ta upp och prata om tycker jag att ni har rätten att få veta vad jag gick igenom under den här tiden som ingenting har sagts.
Jag och Markus bråkade iprincip VARJE dag om saker gällande det här, huruvida det var sant eller inte, om hon var välkommen hemma hos mig eller inte osv. När vi gjorde slut första gången så var det på stor del av det här.
Men jag antar att ni absolut ALDRIG skulle tvivla på om det är sant eller inte om ni fick höra att eran pojkvän hade varit otrogen. Nu är det ju så att han inte var det men det var vad ryktena sa, en av er fick frågan än en gång ifall jag inte fick prata med henne men svaret blev då nej, för du ville inte svika.
Skulle jag bara ha skitit i er allihop och kört mitt eget race? Jag har inga som helst problem att ställa folk mot väggen, men om jag lovar nån att inte säga nåt så gör jag itne det! Och jag hade då lovat min närmsta vän att inte säga nåt, men nu anser ni att jag skulle ha "svikit" er allihop för att ni ska slippa stå till svars nu!?!
Och säga att det är en löjlig grej, det är lätt för er att säga. Ni fick ju itne leva med problemen!!!
Men jag håller med om En sak, BRUDAR! Dom kan aldrig stå för det dom säger eller det dom missförstår.
Jag har iaf inga som helst problem med att stå för vad jag säger och gör, och jag tänker igenom mina handlingar innan jag gör nåt för att jag ska kunna ge ett svar till varför jag gör som jag gjort eller sagt som jag gjort. Och skulle jag göra bort mig så kan jag erkänna att jag gjort fel och be om URSÄKT!

Kommentarer:
Postat av: Karin

Hej!

Jadu.... så här ligger det till... eftersom du skriver om mig nu antar jag att jag har rätt till att svara oxå.



Åter igen "ryktet" "lögnen" ska ju tydligen enligt er ha börjat hos mig... vilket INTE e sant... vilket ja har bevista genom att ta fram den människa ni påstår jag har ljugit till från början... å hon säger till er ALLA att jag INTE har sagt detta till henne...



OM jag nu hade sagt detta har jag tillräckligt med kurage att erkänna mina misstag... MEN jag tänker aldrig erkänna något jag aldrig har sagt... skulle du?



Å hur tror du jag känner när jag får uppkastat i ansiktet att jag e en lögnare?...å går å sprider falska rykten om en av mina närmaste vänner?

Hur skulle du reagera?

Arg?.. ja du klart jag blev arg



"rycktet" "lögnen" startade inte hos mig... den startade lägre fram...



Sorgligt bara att mitt namn ska dras fram å svarttas ner..



Jag har inte gjort nått annat än att försöka va en sån bra vän som möjligt...



Visst jag kan hålla med hemligheter å förtroende är till för att hållas å eloge till dig för det.



Tråkigt att du inte kunde va med å prata... det hade sluppit mig att sitta här å svara på en blogg...



Om nu hon som det handlar om väljer att tro på lögnerna om mig är helt upp till henne själv...

Det ända jag vet är att mina vänner vet att jag inte går bakom deras rygga å ljuger...



Nu har jag sagt mitt i det hela... om du väljer att bli arg/irriterad över mitt inlägg så kan inte jag göra något åt saken...



Men återigen... om jag gick å sa saker om dig.. att du hade ljugit om B.. saker som du ALDRIG hade sagt... skulle inte du bli arg då?



Mvh Karin

2009-02-09 @ 11:34:54
URL: http://tredagarsblues.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej!

Jaha ok.. trodde du fick inbjudan...det va det som va hela meningen oxå... att vi alla skulle va där.. ja det va tråkigt och märkligt att du inte fick det...

Eftersom det rör dig å din pojkvän oxå..

Men det måste ha vart ett missförstånd på sätt.



Ja det är en otrolig tråkig soppa det här.. folk har verkligen blivit oskyldigt beskyllda för saker å ting dom aldrig har gjort..eller sagt...



Skönt för dig att du äntligen har fått reda på hur det egentligen ligger till.. förstår att det måste va lättande för dig..å din pojkvän..

Å jag förstår honom om han har vart förbannad... det hade jag oxå vart med råge...



Jag har oxå "no hard feelings" över detta nu.. visst tänker inte sticka under stolen med att jag först va väldigt väldigt förbannad... å sen mer irriterad...

Å upprörd över att min lojalitet som vän ifrågasattes..

Av folk jag inte ens känner.. eller bara träffas ett par gånger..

Men allt e lugnt för min del nu... för mig är huvudsaken att B vet att jag inte har sagt detta..



Jag förstår din känsla när du säger att det inte har vart en lätt grej för dig... å det va väl inte riktigt det vi bara kom fram till heller?



Vi kom mer fram till att missförstånd lätt uppstår... å riktigt vart ifrån ryckterna kom ifrån vet vi inte... men att dom kom någon stans på vägen..



Jag påstår inte att någon medvetet har gått omkring å ljugit... men kanske missförstått eller missuppfattat saker å ting...



Jag å Tommy (min sambo) går just igenom en jätte tråkig sak i dagens läge... så jag orkar inte tjaffsa om detta mer...det e liksom inte mittpunkten.



Jag är inte arg på varken Dig, E eller J...

Å hoppas för min del iaf att vi kan dra ett streck över detta å se varandra som vänner.

mvh Karin



2009-02-09 @ 13:51:05
URL: http://tredagarsblues.blogg.se/
Postat av: Sandra/vainly

Oj. Drama! :P

Stå på dig älskade. <3

2009-02-09 @ 14:00:35
URL: http://sounpretty.blogg.se/
Postat av: Josefine

Haha det hade ju vart lättare om du hade varit med igår så hade du fått sagt ditt på engång istället för att ge svar på en blogg.

Men det var som Karin sa, snacket kommer komma ialla fall efteråt.

2009-02-09 @ 18:35:49
Postat av: Josefine

Nej det var absolut inte riktagt mot BARA dig absolut inte och jag är inte arg på någon har aldrig varit det heller.

Jag orkar inte tjafsa eller bråka om en sen här sak och att det kommer upp nu. Tycker bara det är skit tråkigt att vi fem ska hålla på att tissla och tassla bakom varandras ryggar när man inte vet någonting om något eller om någon, men har ju somsagt pratat om det här nu och ska vara löst.

Inlägget jag skrev till dig var absolut inte meningen att vara ett "bråkigt" inlägg.

Kram

2009-02-10 @ 12:42:34
URL: http://josefineolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0